måndag

Altan Ritning?? Jag skulle aldrig ha klarat av att bygga altanen utan..

Tjena , jag heter Tommy, välkommen till min lilla blogg!!


Jag ville bara berätta om vad som hände när jag tänkte jag skulle bygga en Altan till Sommarstugan..
Det var i sommras jag tyckte jag ville ha en altan där..
Frugan tjatade varje J%%$la Dag  :-)...
så jag bestämnde mig för att bygga en liten altan.
först så försökte jag själv, men efter en halv timme tänkte jag att jag kanske borde ha en Altanritning att gå efter , för det var svårare en jag trodde(jag har ju dessutom nästan tummen mitt i handen :-)), så jag startade datorn..
det finns väl alltid något på nätet, tänkte jag.
det var lättare sakt en gjort.
jag började leta, och det fanns nästan ingenting, ingenting jag kunde använda i alla fall,  jag är ju inget proffs precis.. :-).
Jag började först leta på svenska, och sen på engelska.
på engelska hittade jag en del ritningar gratis, men dom var lite svåra att förstå, och dom var så j&%la små..
Det var nära att jag gav upp..
Jag började tänka på om det var bättre att jag bara sa nej till frugan eller om jag skulle köra ner till stan och se om jag kunde köpa någon byggsats eller nåt liknande..
men jag ville sa väldigt gärna bygga något själv..
Inte bara för pengarnas skull men för att jag tycker det är ganska kul att snickra..
det var då jag hittade lösningen till mitt lilla problem.. :-)
Jag hittade en link på ett gör-det-själv forum i usa.
där var det en kille som snackade om att han hadde hittat en sajt där man kunde ladda ner vilken sorts ritning som hälst (dom hade tydligen över 14.000), och det gjorde vilket snickeri jobb enkelt som tusan..
Man blir ju nyfiken, så jag klickade på linken.

Det var så jag hittade John's sajt.


den är på engelska, men om jag klarade av det med min krasliga engelska så går det nog ännu snabbare för dig!


I alla fall så kollade jag igenom sajten lite grann, och det fanns massor med brev från nöjda kunder och en 100% pengarna tillbaka garanti, så jag kollade hanns sökruta efter Terrace (engelska ordet for Altan) och det fanns 95 olika hög kvalitets ritningar på Altaner, bara att skriva ut!!
Fantastiskt!
jag bestämde mig för att bli medlem så att jag kunde ladda ner dom (John hade en 50% rabbatt, och jag tror den är kvar)..
Snacka om att det var värt det!!
jag laddade ner ritningarna, och dom var ju för t&&san lättare en ikea's :-) att använda!


när jag väl hadde en ordentlig Altan Ritning så var det enkelt (och Mycket roligare)!
efter ett några timmar (och ännu fler öl ) så hade vi en jättemysig altan!!


Om du vill läsa mer om John's sajt och om det är något för dig så klicka här!!



Ha det så kul!!
Tommy


P.S Jag är ju livstids medlem på John's sajt nu så jag kanske bygger ett Garage nästa sommar..
jag vet ju vart jag ska få ritningarna ifrån :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar